Thursday, June 19, 2014

Supplement Semasa Hamil

Anda Hamil?...pastinya berita yang menggembirakan anda satu family bukan?

Bila dah test, result positif...anda bakal ibu punyai tanggungjwab.Tanggungjawab untuk menjaga kandungan dengan sebaik mungkin agar ibu dan bayi sentiasa sihat.

Di sini saya nak cerita sedikit tentang supplement sepanjang tempoh kehamilan. Bila dah ambil set ini, anda tak perlu ambil sebarang vitamin lain dah..Shaklee dah sediakan yang COMPLETE dah:)

Kenapa vitamin penting untuk ibu hamil?



  1. Semasa mengandung, ibu-ibu memerlukan khasiat dan nutrien yang lebih daripada biasa untuk diri ibu sendiri dan janin yang dikandung.
  2. Pemakanan yang seimbang dan berkhasiat amat penting untuk tumbesaran bayi dalam kandungan, namun cara hidup masa kini memungkinkan perkara2 tersebut tidak dapat dipenuhi.
  3. Kebanyakan ibu mengandung mengalami alahan dan muntah2 menyebabkan ibu tidak mempunyai zat dan khasiat yang cukup untuk disalurkan kepada bayi, jadi pengambilan vitamin amatlah digalakkan.
  4. Asid folik amat diperlukan dan sangat penting untuk tumbesaran saraf bayi sewaktu 3 bulan pertama...kekurangan asid folik dikaitkan dengan kecacatan saraf bayi (neural tube defect), jadi pengambilan asid folik bermula dari awal kandungan boleh mengurangkan risiko tersebut.
  5. Badan ibu mengandung memerlukan zat besi yang mencukupi bagi membina sel-sel darah merah yang lebih dari biasa bagi memastikan oksigen yang mencukupi dapat disalurkan kepada bayi seterusnya turut membantu pembinaan sel darah merah bayi.

Jadi, saya nak share tentang pemakanan tambahan yang perlu untuk ibu2 mengandung:
  •  B-Complex - 1 biji sehari. Vitamin B Complex Shaklee lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B, termasuklah asid folik.
  • Vita-Lea with Iron - Disyorkan 3 b biji sehari untuk wanita hamil. Vita-Lea merupakan multivitamin, jadi bagi ibu yang dah ambil Vita-Lea, Obimin dah tak perlu ambil ya.nanti Hb cantik tau.
  • Vit-C - 1 biji sehari untuk meningkatkan antibodi, mengahalang masalah alergi secara semulajadi dan merupakan sumber kolagen, jadi vitamin C membantu mengurangkan kesan stretch mark. 
  • OsteMatrix - 4 biji sehari (1 biji = 250mg Calcium) membekalkan 1000mg kalsium yang diperlukan oleh tubuh dalam sehari. Jangan tak tahu ye, ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari untuk pembentukan tulang yang kuat dan gigi untuk bayi. ** Ostematrix digalakkan diambil pada waktu malam sebelum tidur kerana penyerapan kalsium akan lebih efektif ketika badan kita sedang berehat (tidur). Selain tu, kekerapan buang air kecil yang kurang pada waktu malam membantu tubuh menyerap kalsium dengan lebih baik. Apabila bangun keesokan paginya kita akan dapati yang badan kita akan lebih ringan dan segar serta mengurangkan masalah cramp.
  • Protein (ESP) - Satu sudu ESP sekali sehari sudah mencukupi. Bancuh ESP ke dalam secawan air dan diminum. Boleh bancuh dengan air kosong atau pun mana2 air favourite ibu2 seperti oren jus, milo atau horlicks (sekadar berapa contoh). ESP membantu memberikan tenaga berterusan, supaya ibu2 tak cepat penat selain mencantikkan kulit dan mengurangkan kesan stretch-mark.
  • Omega Guard - 1 biji sehari. Kandungan DHA dan EPA dari Omega Guard penting untuk pembentukan otak dan mata bayi. Selain tu, Omega juga boleh membantu ibu2 mengawal paras kolesterol dalam badan sewaktu mengandung.** Omega boleh mula diambil bila dah masuk trimester ke2(4 bulan ke atas)


Set Cadangan Shaklee ini memastikan ibu sihat, perkembangan baby pun baik.

Rasanya tak sah kalau tak 'hidangkan' anda semua dengan testimoni pengguna Cadangan Supplement Hamil ni kan..Jom kita layannn


Sekiranya anda berminat, boleh lah hubungi saya untuk konsultansi dan tempahan.
Saya sedia membantu.

FREE CONSULTATION
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Salwani Suhaimi
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia


**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan