Showing posts with label Meal Shake. Show all posts
Showing posts with label Meal Shake. Show all posts

Wednesday, September 17, 2014

Meal Shakes dan Omega Guard rahsia ANAK SIHAT & PINTAR

✿✿   SET ANAK SIHAT PINTAR  ✿✿

Anak pintar & sihat!! Pakej lengkap la. Ibu mana yang nak tengok anak sakit, anak kurang fokus. Betul tak?
Shaklee dapat membantu bagi ibu-ibu yang selalu hadapi masalah anak selalu kena demam, selsema, batuk atau asma. Bonusnya anak-anak kita akan lebih fokus semasa belajar.

#TESTIMONI SAYA SENDIRI

Sebelum saya belum kenal Shaklee, klinik adalah rumah kedua kami. Itulah kenyataannya. Anak-anak saya seramai 3 orang ( Suci 5 tahun, Sufi 3 tahun & Syafi 1 tahun ) memang demam tak miss setiap bulan,  demam secara berjemaah lagi..hehe. Saya dan suami memang bergilir-gilir ambil cuti. Bulan ni saya cuti bulan depan suami pulak cuti..hehe. CRK ( Cuti Rehat Khas ) saya memang dihabiskan macam tu jer.hehe. Tak tahulah kenapa anak-anak saya mudah sangat kena demam walhal dihantar rumah pengasuh je bukannya taska. Antibodi agak lemah.

Bulan Mac 2013, saya kenal Shaklee dan terus mencuba supplement untuk kanak-kanak iaitu Meal Shake dan Omega guard. Setiap hari memang konsisten beri Meal Shake hanya 1 sudu kecil dibancuhkan bersama susu mereka. Omega Guard pula saya beri selang sehari. Hasilnya Alhamdulillah bulan depan dua anak saya Suci & Syafi tak kena demam cuma anak kedua, Sufi agak mengambil masa untuk lihat hasilnya tetapi saya teruskan juga memberi Meal Shake & Omega. Masuk bulan ketiga Alhamdulillah Sufi dah tak demam. Alhamdulillah saya panjatkan syukur..sebelum dan selepas pengambilan supplement untuk kanak-kanak ni amat ketara hasilnya. Anak-anak saya tak mudah kena demam, selsema dan batuk..memang jarang sangat kena, kalau kena pun hanya sekejap je tak melarat demamnya. Kalau anak saya batuk pun, saya hanya beri Omega je tak beri pun ubat batuk. Alhamdulillah batuk hilang tanpa perlu ambil ubat. Yelah..pengambilan ubat yang kerap ni tak elok lebih-lebih lagu untuk peringkat anak-anak yang masih kecil.


Meal Shakes dan Omega Guard, gabungan supplement yang mantap untuk anak-anak.

Sebelum saya cerita panjang lebar tentang kenaikan dan manfaat Meal Shakes dan Omega Guard, saya ingin tatapkan anda dengan testimoni-testimoni dua supplement hebat ini. Jom layann.

#TESTIMONI 1


 #TESTIMONI 2

#TESTIMONI 3


  #TESTIMONI 4

#TESTIMONI 5


Ibu-ibu yang hebat, teruja untuk mencubanya untuk anak-anak bukan? Jom saya cerita Manfaat Meal Shake & Omega pula.

MANFAAT UTAMA MEAL SHAKES

✔Nutrisi lengkap-mengandungi 24 jenis vitamin, mineral & zat perlu. Kekurangan pengambilan boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lecithin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak. 
✔Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh - kaya dengan protein ( tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darag, imun dll
✔Membantu tumbesaran-mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar. 
✔Anti-oksida - mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
✔Mengembalikan seri wajah - mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah kmerah yang sihat sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.
✔Detoksifikasi - kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus. 
✔Kelazatan rasanya - minuman yang lazat berperisa vanilla untuk diambil bersama fruktos semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat untuk dinikmati oleh semua golongan.

MANFAAT MEAL SHAKES UNTUK KANAK-KANAK

✔Kaya dengan sumber protein dan kalsium.
✔Penting untuk tumbesaran kanak-kanak
✔Adalah pilihan protein soya terbaik untuk anak-anak.
✔Untuk anak-anak yang kurang selera makan
✔Untuk anak-anak yang kerap kena demam, selsema & batuk
✔Merawat sembelit anak kerana kaya dengan serat
✔Untuk anak-anak yang ada asma

Rekomendasi untuk anak-anak: 
~ umur 1-5 tahun (hanya 1 sudu kecil sehari), boleh dibancuh bersama susu.
~umur 6 tahun ke atas ( 1 sudu besar setiap hari),boleh dibancuh bersama susu atau minuman karbonat kegemaran.

MANFAAT OMEGA GUARD UNTUK KANAK-KANAK
✔Amat penting untuk perkembangan dan fungsi otak.
✔Tingkatkan fokus semasa pembelajaran.
✔Meningkatkan sistem imunisasi
✔Menapis segala virus dan bakteria daripada badan.
✔Kanak-kanak yang mengambil Omega-3 sejak kecil dapat mengurangkan jangkitan pernafasan.

Untuk lebih detail tentang kelebihan Omega Guard secara umum, klik sini.

GABUNGAN MANTAP DUA SUPPLEMENT INI IN SHAA ALLAH DAPAT MAMBANTU;
✔Anak-anak yang kurang selera makan
✔Anak-anak yang mudah terkena demam, selsema dan batuk
✔Anak-anak yang sembelit
✔Anaka-anak yang ada asma
✔Anak-anak yang tidak fokus di dalam kelas / lemah dalam pelajaran
✔Anak-anak obesiti


Ibu-ibu yang hebat, sekiranya ingin dapatkan SET ANAK SIHAT & PINTAR ini, hubungi saya.

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia




Monday, August 18, 2014

Meal Shakes - Selera Makan Semakin Bertambah, Jarang Dapat Demam & Rawat Sembelit

Kisah anak sulung saya, Suci Karmila, 6 tahun

Alhamdulillah..Selepas beri Meal Shakes selera makan anak-anak saya semakin bertambah. Anak saya yang sulung berumur  6 tahun , Suci Karmila memang menghadapi nak makan nasi sejak dari umur 3 tahun. Nampak je nasi terus tutup mulut dengan tangan. Time makan je memang berkejar nak suruh makan. Sampaikan pihak taska selalu merungut katanya Suci tak nak makan nasi. Anak tak nak makan nasi, ibu mana yang tak risau kan. Risau anak tak cukup nutrisi, risau anak lapar, risau anak susut berat badan. Macam2 bermain di kepala ni. Tapi Suci jenis bam bam dari kecil walaupun tak makan nasi. Dia hanya suka susu. Satu hari sampai 8 botol susu dia boleh habiskan. Umur 4 tahun badan mulai slim tapi normal kan lah anak2 bila semakin meningkat umur, berat akan susut. Oklah ini ceita dulu lah. Suci memang anti NASI.

Saya mulai beri Suci Meal Shakes(MS) sejak bulan Mac 2013 sehinggalah sekarang..Selepas 3 hari beri MS dah nampak hasilnya..Suci begitu teruja nak makan bila tiba waktu makan. Dalam hati saya, Wahh!! nampaknya Meal Shakes berkesan. Alhamdulillah. Sejak itu masalah yang saya alami sekian lama telah pun berakhir.
Pukul 4 ptg lepas balik sekolah katanya 'Kakak lapar, kakak nak makan nasi'. Dah diberi nasi pukul 6 petang mintak nak maka lagi. Ayoyo, kan  kakak baru je makan ( tak expect dia akan cakap lapar selepas 2 jam makan nasi ). Lepas balik mengaji dalam pukul 9.30, mintak lagi nak makan. Ibu pening juga time2 gini nak cari nasi..haha. Sebagai langkah atasinya, ibu telah memastikan rumah ni sentiasa ada makanan paling tidak pun biskut dan roti. Ini lah dia anak sulung saya Suci Karmila telah diberi Meal Shakes pada umur 5 tahun.



Masa kecik memang bam bam. menu utama ialah SUSU..siang malam pagi petang nak susu je tapi tak nak NASI..Bila besar ni Alhamdulillah badan maintain je nasib baik tak obes macam dulu..hehe.


Kisah anak ke-2 saya, Sufi Iman, 4 tahun

Sufi sebelum diberi MS takde lah sangat masalah makan. Dia makan cuma kadang-kadang je tak nak makan. Kalau makan pun tak banyak sangat laa..kira biasa2 saja. Sufi pun diberi MS sejak Mac 2013. Kesannya pun sama seperti kakaknya, teruja bila tiba waktu makan. Cuma Sufi ada masalah selalu demam dan sembelit. Setiap bulan wajib demam, maka maknya pun setiap bulan lah melawat klinik. Klinik adalah rumah ke2 kami.. Bulan pertama, ke2 dan ke3 pun Sufi masih demam. Mungkin lambat sedikit badan dia nak terima kan. Saya konsisten beri MS dan Allhamdulillah bulan ke4 Sufi dah tak demam seperti sebelum ini. Syukur sangat2 sebab saya memang berdebar setiap bulan bila dekat2 tarikh dia akan demam. Mungkin antibodi Sufi di tahap yang sangat lemah walhal dulu Sufi di rumah pengasuh bukannya taska. Kalau taska tak tahulah macam mana mungkin 2x sebulan dia demam.huhu.

Sejak dari itu, Sufi dah jarang sangat kena demam, kalau demam pun sekejap sahaja. Kadang2 bila demam saya hanya bagi secubit Nutriferon + Meal Shake + Omega Guard. In shaa Allah demamnya kebah tanpa disuap ubat demam. Dah selamat dari ubat. Cuma kadang2 bila demam tengah malam, saya bagi ubat demam 1 kali dan esoknya Sufi kebah dan terus sihat. Alhamdulillah demam hanya singgah seketika sahaja.

Masalah sembelit juga beransur pulih selepas diberi Meal Shakes. Kalau dulu Sufi poo poo 4 hari hanya 1 kali tapi kini Alhamdulillah setiap hari dia akan poo poo. Lawas gitu.


Gambar di bawah adalah gambar yg menunjukkan begitu terujanya dia makan. Selang sejam dia cari nasi lagi..hihi...suka tengok bila anak suka makan



Ini pula komen cikgu Sufi di taska ( Sufi masuk taska sejak awal 2014). Sellau dapat tgk cikgu dia komen macam ni...haha..jangan dia yang habiskan makanan kat taska sudahhh...kesian kat budak2 lain tak cukup makanan.

Kisah anak ke-3 saya, Syafi Abadi, 2 tahun

Anak ke-3 iaitu anak bongsu ( bongsu buat masa sekarang la..hehe ), sebelum kenal MS, ada masalah selalu demam macam abangnya. Tapi Syafi bulan pertama bagi MS dah tunjukkan hasil positif. Dia tak demam seperti selalu. Alhamdulillah selepas konsisten ambil MS, dah jarang kena demam, makan pun berselera. Inilah gambarnya, ceria sokmo orangnya. Suka senyum dah ramah dengan sesiapa yang menegurnya :)


Anda sebagai ibu ada hadapi masalah yang sama seperti saya sebelum ni? Nasihat saya berikhtiar lah, cari jalan untuk jadikan anak2 kita sihat & ceria. Wang ringgit boleh dicari tetapi kesihatan anak2 sungguh tinggi nilainya.

Nak dapatkan Meal Shake untuk anak2 atau konsultansi boleh terus berhubung dengan saya PM di FB atau Whatsapp 0132260818.

FREE CONSULTATION
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Salwani 
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )

Thursday, May 15, 2014

Perbezaan di antara ESP, Cinch Shake dan Meal Shake


Shaklee mempunyai 3 makanan tambahan untuk sumber protein. Protein penting kerana protein adalah makan sel2 dalam badan kita. Berikut adalah senarai protein shaklee dan info ringkas tetang perbezaannya.

MEALSHAKE
--------------
• Mengandungi 24 jenis vitamin & mineral yg diperlukan oleh badan.
• Kaya dengan serat yang membantu membuang lemak berlebihan dari perut & usus.
• Mengandungi asid folik, biotin, kalsium dan magnesium yg diperlukan untuk membina tulang dan sel2 untuk membesar
• Mengandungi vitamin A, C, E, zink & selenium yg merupakan agen antioksida yg bertindak melawan jangkitan.

Price : RM 113.75, berat 544g

ESP
----
• Mengandungi 9 asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh badan.
• Dihasilkan dari 30kg kacang soya Non GMO dan turut diperkaya dgn 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Mengandungi 14g protein dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan.
• Genistein yg terkandung dlm kacang soya membantu mengawal pertumbuhan sel kanser. Juga sgt baik dlm pemulihan uterus, ovary, menopause dan pembesaran prostate.
• Satu hidangan ESP bersamaan dgn 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sgt mudah diserap oleh tubuh.

Price : RM150, berat 850 g

CINCH SHAKE MIX
--------------------
• Diperkaya dgn LEUCINE untuk memelihara otot semasa proses penurunan berat badan (hanya lemak yg dibakar bukan otot). Ia juga megandungi asid amino perlu.
• Mengandungi 24g protein bagi setiap hidangan utk rasa kenyang yg lebih lama.
• Tinggi kandungan serat iaitu 6gm setiap sajian
• Memberi 35% atau lebih nilai harian bagi 21 jenis vitamin dan mineral penting.

 Price : RM 173, 765g

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Salwani Suhaimi
wanics@gmail.com
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
FB : Salwani Suhaimi
Page : Suci Supplement Shop
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )

Tuesday, May 6, 2014

Meal Shake untuk Siapa??

Assalamualaikum...
pada entry kali ini saya nak bercerita sedikit mengenai Meal Shake sempena promosi Buy 6 Free 1.

Meal Shake ni saya dah beri kepada ketiga2 anak saya ( 6 Y, 4Y dan 2 Y) setahun yang lalu. So far, kalau tengok pada perubahan mmg berpuas hati.

 ✔ Dari susah makan kepada selalu mintak nasi, selalu cakap ' ibu lapar'..
✔Anak ke2 saya sebelum ni selalu sembelit  dan seksa bila nak 'poo poo'..sekarang tidak lagi.
✔ketiga2 anak saya mmg mudah kena demam dan batuk terutama yang no 2 tu demam sampai warded. Kalau dulu setiap bulan mesti tak miss kena gi ulang alik klinik jumpa doktor. Kami suami isteri gilir2 cuti untuk jaga anak yang demam. Tapi Alhamdulillah selepas consume Meal Shake, anak2 dahjarang demam dan kalau demam pun mudah kebah.
✔kulit dah tak kudis lagi

best kan bila tengok anak2 membesar dengan sihat, tiada sakit2, demam2.







Meal Shake ni untuk siapa ??
☞anak2 yang ada masalah pembuangan. Ingat!! jangan dibiarkan kalau masalah sembelit ni, usus anak kena jaga sebelum risiko lain datang.
☞Anak2 yang kerap demam/selsema/batuk. Meal Shake mampu tingkatkan imun badan.
☞Anak2 yang kurang selera makan / memilih makanan
☞ Anak2 yang obesiti
☞yang ada masalah asthma /semput
☞Ibu hamil yang mengalami morning sickness atau sukar mendapatkan nutrisi lengkap
☞Ibu menyusu
☞ Mereke yang tidak sempat utk mengambil sarapan. Meal Shake sudah menyediakan nutrisi lengkap.

Jadi Sempena bulan promosi Meal Shake ni, Beli 6 Percuma 1..boleh kongsi dengan kawan2 atau sedara mara dan untuk simpan stok di bulan puasa nanti pun ok!.

Sebarang pertanyaan dan konsultansi, bolehlah menghubungi saya, Wani.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya Wani untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Salwani Suhaimi
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
FB : Salwani Suhaimi
Page : Suci Supplement Shop
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )

Promosi Mei 2014 BUY 6 FREE 1 for MEALSHAKE

Seperti biasa Shaklee adakan promosi Buy 6 Free 1 dan bulan Mei ini adalah giliran Mealshake pula..


Jom kita kenal2 dulu dengan Mealshake ni..

Apa itu Meal Shake?

Mealshake adalah multivitamin untuk anak-anak ( 1 thn ke atas ) yang berperisa Vanilla dalam bentuk serbuk. Ianya tanpa laktosa dan mengandungi nutrisi lengkap utk tumbesaran anak-anak.

Perbezaan Mealshake dengan mutivitamin yang lain khususnya utk anak2

1. Meal Shake menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia dihasilkan daripada bahan semulajadi - buah-buahan, sayur- sayuran, kacang soya, lactalbumin(sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualitidan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hinggake orang dewasa. Kebiasaannya is mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

Meal Shake dihasilkan untuk semua golongan - bayi, pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal vegetarian, orang sakit, orangsibuk bekerja atau orang yang elalu mengambil makanan segera. Jika anda mencari sarapan yang penuh berkhasiat,Meal Shake merupakan pilihan yang bijak.

Manfaat Utama 

✿ Nutrisi Lengkap-menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yangbekerjasama dengan vitamin larut lemak.

✿ Membekal nutrisi kepada sel tubuh - kaya dengan protein (tidak mengandungi lakstosa), membantu pembinaan sel-sel kulit,kuku, rambut,organ, darah, imun dll.

✿ Membantu tumbesaran - Mengandungi asid folik, biotin kaya dengankalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

✿Anti-Oksida - Mengandungi vitamin A, C, E, zinc, selesium yangmerupakan agen anti-oksida yangbertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

✿ Mengembalikanseri wajah - mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat,sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.

✿ Detoksifikasi - kaya dengan serat larutuntuk membantu membuang lemak berlebihan dansisa buangan dari perut dan usus.

✿Kelazatan rasanya - minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral & juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat utk dinikmati oleh semua golongan.

Siapa yang perlu ambil Meal Shake ?
☞ Kanak-kanak yang selalu kena demam / jatuh sakit ( tingkatkan imun badan )
☞ Kanak-kanak yang selalu sembelit
☞Kanak-kanak yang kurang selera makan
☞Kanak-kanak yang obesiti
☞Ibu hamil yang mengalami alahan atau sukar mendapatkan makanan yang seimbang
☞ Ibu menyusu
☞ Orang dewasa yang ingin tambah berat badan
☞ Utk yang tidak sempat mengambil sarapan pagi

Harga untuk 1 canister RM 113.75
nak harga lebih jimat?? boleh join ahli..

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya Wani untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Salwani Suhaimi
wanics@gmail.com
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
FB : Salwani Suhaimi
Page : Suci Supplement Shop
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan