Saturday, June 28, 2014

Performance Drink Sangat HOT di Bulan Puasa!

MINUMAN ISOTONIK DI BULAN PUASA!!!

Ramai yang kata, bila ambil PD kurang rasa haus, bertenaga sampai ke petang. Anak-anak yang baru belajar puasa pun aktif je main macam biasa. Ibu menyusu pun takde masalah dengan pengeluaran susu.

Testimoni ibu menyusu yang mengambil Performance Drink (PD)..Jom kita baca

Setakat ni, alhamdulillah. Semalam kami semua tak terbangun sahur, sedar2 dah dekat Subuh, saya cuma sempat ambil 2 gelas Performance Drink ni, dan alhamdulillah sampai ke petang susu masih banyak bila dipicit anak2.Saya pernah berpuasa (puasa ganti) tanpa mengambil minuman ni, menjelang petang, susu dah mula ‘kering’ dan anak2 start mengamuk.Sekarang macam addicted pulak sebab rasanya sedap, especially bila diminum sejuk2. Ia boleh diminum bila2 masa saja, preferably semasa berbuka dan bersahur. Semasa bersahur untuk bekalan tenaga untuk berpuasa dan menyusu seharian, semasa berbuka untuk menggantikan kembali imbangan elektrolit dan bendalir badan yg hilang.. ~Mommy Lyna

Pada saya, sepanjang 2 tahun berpuasa sambil menyusu dan memerah susu di pejabat ini, sebenarnya pada waktu puasa ini, hasil pengeluaran susu tidak banyak berubah. Jika kebiasaannya anda akan dapat 12oz sehari, contohnya, Insya Allah, jika anda berpuasa, anda akan dapat 12oz EBM juga.~genki Momma


Oklah berbalik kepada tajuk posting ni...kenapa PD laris sangat di bulan puasa?

Ketika berpuasa kita kehilangan air di dalam badan akibat panas ketika siang hari. Jadi kita perlu mengekalkan kadar dehydration di kadar yang minima. Macam mana nak elak dehydration ni? Jangan gusar dan risau, PD boleh bantu.

Shaklee telah keluarkan Performance Drink minuman isotonik di bulan puasa. Ia mampu memberi kecergasan dan sesuai untuk seisi keluarga. Amat disyorkan sepanjang berpuasa dan ketika cuaca panas sekarang ini untuk mengekalkan kadar bendalir dalam tubuh. 
PD amat disyorkan untuk mengambilnya ketika menjalani ibadat puasa untuk mengekalkan bendalir dalam badan terutama ibu menyusu, kanak-kanak yang baru belajar berpuasa & warga emas. Tahukah anda dehidrasi kerap berlaku ketika berpuasa disebabkan pengambilan air yang tidak cukup di antara waktu berbuka dan sahur. Mampukah kita untuk minum air 8 hingga 9 gelas air pada waktu malam?Kalau saya tak mampu lagi pun orang kata minum air banyak waktu malam tak elok kan. Jadi saya ambik PD sahaja.

Tanda-tanda Dehidrasi

Kalau anda rasa tak sihat, lemah kejang, pening, malah ada yang rasa nak pitam nak rebah...

Hati2...ni antara tanda dehidrasi...maksudnya minum air tak cukup masa berbuka dan sahur.

Tahukah anda yang air keluar dari badan kita melalui :

#pernafasan
#peluh ( disyorkan untuk orang yang kuat bekerja)
#buang air kecil/besar

Jika kerap muntah, cirit birit, ambil ubat - ubatan yg meningkatkan anda membuang air kecil dan kerap berpeluh akan menyebabkan masalah dehidrasi..
Jadi...ambil lah langkah dari awal...nak perisai utk elak dehidrasi?..ambil segelas PD semasa sahur dan segelas lagi semasa berbuka..air cukup tak perlu risau dah.

1 rumah 1 Performance Drink. Sayangi badan anda, sayangi buah pinggang  anda. Jom ambik PD semasa puasa.

Nak tahu lebih lanjut tentang manfaat Performance Drink?..Klik di sini.
Anda boleh hubungi saya seperti yang tertera di bawah,



FREE CONSULTATION
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Salwani 
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan