Thursday, March 6, 2014

Perbezaan Protein Soya biasa dan Protein Soya Shaklee

Soya sebenarnya terdiri dari dua jenis iaitu Soya GMO dan Soya Non GMO. Apa yang dimaksudkan dengan GMO (Genetically Modified Organism) iaitu Organisma yang telah diubah kandungan genetiknya. Kenapa kandungan genetik soya ini diubah?? Ia adalah berikutan permintaan yang tinggi terhadap soya menyebabkan kandungannya genetiknya terpaksa diubah supaya tanaman cepat masak, buahnya lebih besar, mengandungi minyak soya yang lebih banyak. 

Sebenarnya hampir 90% soya yang digunakan didunia ini adalah daripada Soya GMO kecuali jika kita membeli soya yang tertulis Non-GMO atau pun yang bertanda Organik. Non-GMO bermaksud Non-Genetically Modified Organism yang mana kandungan genetiknya tidak diubah oleh manusia.
Jadi adalah penting untuk anda pastikan bahawa anda hanya makan atau minum produk soya yang diekstrak dari Soya Non-GMO ataupun organik.


ESP Shaklee ???
1. ESP Shaklee hanya diekstrakkan dari soya Non-GMO yang mana telah melalui program IPP (Identified Preserved Program). Melalui program ini Shaklee memastikan bahawa kacang soyanya adalah semulajadi dan bebas dari pengaruh perubahan genetik. Sebagai contoh untuk mudah faham jika kacang soya itu perlukan masa setahun untuk matang sebelum dituai jadi melalui program IPP ini Shaklee akan memastikan masa yang diambil adalah setahun tanpa melalui apa-apa proses perubahan atau invention untuk memepercepatkan kematangannya.  

2. Sebenarnya kebanyakan produk soya menjalani proses pembersihan menggunakan alkohol yang mana ianya akan memusnahkan kandungan isoflavene yang baik untuk kesihatan. Namun produk Soya yang digunakan dalam kandungan ESP Shaklee dibersihkan dengan air. Ianya adalah untuk memastikan kandungan isoflavene dan daidzin didalam soya itu kekal terpelihara.  Kandungan isoflavene adalah kompenan penting untuk pencegahan kanser.

3. Proses pembuatan soy protein adalah sebaiknya tanpa pemanasan. Kajian mendapati bahawa asid amino yang terkandung dalam soya adalah sensitif kepada suhu yang panas. Dalam beberapa kajian memasak protein akan memusnahkan hampir 50% kandungan asid amino. Jika anda terus menerus, mengamalkan diet yang kurang essential asid amino ia akan mebantutkan perkembangan otak hormon dan tisu badan.

4. Serbuk soya sebenarnya perlu kepada unsur kalsium. Kajian mendapati bahawa serbuk soya adalah berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Oleh yang demikian unsur kalsium yang secukupnya perlu ditambah ke dalam soy protein itu untuk meneutralkan kembali serbuk soya tersebut. Penting untuk ada tahu bahawa kebanyakkan produk soya tidak ditambah kandungan kalsium yang secukupnya.  


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya Wani untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Salwani Suhaimi
wanics@gmail.com
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
FB : Salwani Suhaimi
Page : Suci Supplement Shop
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan