Monday, August 24, 2015

Atasi Masalah Panau Dengan Garlic Complex


Pernahkah anda mengalami masalah tompok-tompok putih pada muka atau badan? Di kalangan masyarakat melayu kita memanggilnya panau.

APA ITU PANAU?

Dari segi perubatan, ianya dikenali sebagai "pityriasis alba". Semasa saya kecil, nenek mengatakan punca masalah ini ialah mandi ketika berpeluh tetapi puncanya sebenarnya masih belum diketahui. Dipercayai bahawa pityriasis alba ini merupakan satu bentuk alahan ( eczema ) yang ringan.

Panau adalah jangkita yang kerap berlaku pada lapisan luaran kulit disebabkan oleh kulat jenis Malassezia. Kulat ini biasa ditemui pada bahagian kulit di mana terdapat banyak penghasilan sebum (minyak) seperti di bahagian dada, belakang badan, muka dan kulit kepala.

TANDA-TANDA AWAL JANGKITAN 


  • Permukaan kulit cepat menjadi merah, bersisik dan gatal
  • Kulit bertukar menjadi kepingan flora
  • Kulat akan bercambah dengan lebih banyak apabila badan berpeluh
Keadaan sedemikian akan memudaratkan kesihatan seseorang. seseorang yang dijangkiti kulat akan menjadi tidak selesa dan sentiasa menggaru-garu untuk menghilangkan rasa gatal. Walau apa pun, cegah PANAU sebelum ia berlarutan. 

PETUA YANG BOLEH DIAMALKAN UNTUK HILANGKAN PANAU

Petua 1 : Tumbuk 2 ulas bawang putih bersama halia. sapukan pada bahagian kulit yang ada panau. Biarkan hingga kering. Amalkan setiap hari.

Petua 2 : Tumbuk beberapa ketul lengkuas dan ambil air perahannya. Sapu air lengkuas pada bahagian panau. Sementara itu jangan makan makanan yang mengandungi lengkuas. Amalkan selalu.


Petua 3 : Tumbuk beberapa helai daun lengkuas dan ambil air perahannya. Sapu air perahan itu pada bahagian panau. Sementara itu jangan makan makanan yang mengandungi lengkuas. Amalkan selalu

SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK MENGATASI PANAU

Jika anda nak cara mudah, saya syorkan GARLIC COMPLEX yang bertindak sebagai antibiotik semulajadi. ianya selamat dan sangat bagus untuk meningkatkan sistem imun badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida. Hubungi wani untuk dapatkan Garlic Complex :)


FREE CONSULTATION


BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp )





8 comments:

  1. Nice blog...

    Ketahui rawatan menggunakan cahaya infrared Rawatan ALternatif?


    ReplyDelete
  2. morning sis wani. menarik. terima kasih berkongsi artikel =)

    ReplyDelete
  3. Info yang menarik.
    Plus garlic ni mmg orang korea suka makan. Siap makan sebiji2 mcm makan timun.
    Itu antara faktor yg menyebabkan mereka miliki kulit putih dan gebu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak mampu nak makan mcm timun cam diaorg, telan garlic complex jelah. hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan