Sunday, August 30, 2015

Elak dan Atasi Migrain dengan Set Migrain Shaklee


Migrain?? Walaupun sakit ni familiar tapi mintak dijauhkan lah kan, teramatlah perit bila dah terkena. Hanya Tuhan yang tahu sakitnya.

APA ITU MIGRAIN?

Migrain adalah sakit kepala yang menyakitkan, berdenyut-denyut dan berlangsung antara 4-72 jam sehingga seseorang itu tidak mampu melakukan pekerjaan rutin hariannya. Namun begitu menurut kajian yg dibuat, migraine tidak mendatang kesan jangka panjang yang serius

APA PENYEBAB MIGRAIN?

Menurut kajian, migrain boleh disebabkan oleh pelbagai faktor. Pada asasnya, apabila berlaku migrain saluran darah akan mengembang dan menguncup menyebabkan kita berasa sakit kepala yang berdenyut-denyut.Migrain boleh disebabkan oleh faktor keturunan. Jika ibu mengalami migrain semasa muda, anaknya juga berisiko mengalami migrain.

APAKAH TANDA-TANDA MIGRAIN?

Migrain biasanya menyebabkan rasa sakit kepala berdenyut-denyut (throbbing headache) pada sebelah kepala dan rasa loya. Namun ada juga sakit kepala di kedua-dua belah kepala. Individu yang berlainan mempunyai tanda2 penyakit migrain yg berlainan.
Pergerakan, cahaya, bunyi bising dan bau-bauan boleh memburukkan lagi migraine. Kadang kala seseorang itu boleh merasakan aura, iaitu beliau dapat melihat bintik-bintik, gelombang cahaya atau pancaran2 cahaya di depan matanya. Tangan, bahu dan muka akan menjadi kebas. Ianya berlaku 30 min sebelum sakit kepala.

APAKAH FAKTOR MIGRAIN?

  • Faktor pemakanan - makanan yang mengandungi kafein, coklat, keju, kekacang, yogurt dan MSG.
  • Keturunan gaya hidup - stress, merokok, terlebih atau tidak cukup tidurdan kelaparan.
  • Ubat - Ubat-ubatan seperti pil perancang atau terapi penggantian hormon (HRT) boleh menyebabkan migrain menjadi lebih baik atau sebaliknya.
Anda selalu mengambil pain killer sebagai penawar migrain anda? Jangan amalkan selalu kerana kesannya amat tidak baik untuk badan kita (jangka panjang). Jadi mengapa kita tidak mengamalkan supplement yang disyorkan untuk migrain. Jika diamalkan secara konsisten, In shaa Allah anda kurang didatangi dengan penyakit migrain ini dan jika diambil semasa sakit juga, ianya juga dapat membantu merawat sakit yang sedang menyerang.

Supplement yang dicadangkan ialah:

1) 
  • Kaya dengan Kalsium, Magnesium, Vitamin D, membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah.
  • Kalsium juga sangat diperlukan dalam  mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang.
  • Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
  • Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain.
  • Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing


2)
  • Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain.
  • Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok.
Testimoni Migrain Selepas Mengamalkan Set Migrain Shaklee

#TESTIMONI 1



#TESTIMONI 2


#TESTIMONI 3


Ini pula nasihat seorang Dr Zubaidi tentang migrain.


Anda nak dapatkan konsultasi, jangan segan-segan hubungi wani ye. wani akan guide anda sebaik mungkin.

FREE CONSULTATION

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp )

COD : seluruh Kuala Terengganu dan Kuala Nerus seluruh Kuala Terengganu

POS ke seluruh Malaysia



3 comments:

  1. Dulu selalu gak kena migraine, lepas amalkan Shaklee, takde dah. Besttt :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah dah lama tak kena migrain

    ReplyDelete
  3. set migrain shaklee memang best.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan