Sunday, August 17, 2014

Kisah aku dan VIVIX....Rahsia Kulit Menawan & Anti Aging

Assalamualaikum semua...
Pada entry kali ini saya mencuri sedikit masa di kala orang tengah nyenyak tidur untuk menulis sedikit kisah saya bersama VIVIX Shaklee.
Saya sebenarnya sudah setahun setengah jual Shaklee tapi tak pernah mencuba satu2 produk termahal Shaklee iaitu VIVIX. Sebelum ni ada bagi kat mak di kampung sahaja tapi diriku seriously belum pernah mencuba dan masih blur apakah kehebatan sebenar VIVIX yang di'famous  kan sangat tu dari dulu hingga sekarang.

Al kisahnya begini, pada bulan puasa tahun ni saya dapat rasakan wajah saya ni macam tak bermaya, nampak tua dari usia dengan mata cengkung, sudah ada garis2 halus bawah mata, kult pun kusam semacam jer..huhu. Mula terfikir adakah sebab selalu stress? atau aku tak sempat nak belai kulit dek kerana kesibukan dengan rutin harian. Yelah kalau dulu ada jugak pegi facial kat saloon at least 1x setahun..haha.memang jarang kan tapi sejak 2 tahun ni memang tak pergi langsung dah.Tak sempat, tiada masa.

Oklah berbalik pada cerita tadi. Kebetulan bulan puasa tu bulan Promo Vivix. Jadi saya ada beli lebih Vivix untuk stanby kat rumah. Memang saya jarang buat stok Vivix di rumah, maklumlah barang mahal kan. Jadi sempena bulan promo ni ada borong 2, 3 botol vivix. Oklah ni saya nak tunjuk gambar saya masa hari raya lepas dan selepas seminggu lebih menggunakan vivix.

Kusam kan sebelum guna vivix. Saya mula ambil vivix pada 5/8/2014 iaitu selepas naik cuti raya. Konsisten ambil setiap hari 1 kali sehari. Selain itu saya ada juga buat masker 2 atau 3 kali seminggu. Best sangat buat masker ngan Vivix ni..mula dapat rasakan kesannya seawal 3 hari konsisten minum vivix + master vivix.
Saya lebih suka bancuh jadikan minuman berbanding minum terus guna sudu teh. Mungkin sebab ia pekat sgt kot. Nak tau saya bancuh macam mane?..ni dia, saya suka bancuh bersama Performance Drink (PD), rasa macam air strawberry gitu.


Selepas seminggu ambil Vivix, saya mula perasan tekstur kulit dah lain, parut kat muka dah nipis sedikit (sebenarnya ada beberapa parut dekat dagu), kulit macam berseri-seri ( haha..perasan lebih plak) tapi itulah hakikatnya yang saya rasa. setiap hari mesti tak sabar nak ambil Vivix, dah lah rasa sedap, mujarab dan kesannya cepat..suke..suke..lepas habis sebotol ni, bolehlah rembat lagi. Jadi baru sekarang saya tahu kenapa harga Vivix ni mahal. Hasilnya adalah setanding dengan harganya. Lepas ni bolehlah teruskan makan Vivix..tak rugi, memang puas hati!

Fungsi Vivix dala Tujuan Anti Aging

Dalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan kesan kepada 4 mekanisme utama penuaan selular yang membuka kemungkinan untuk manusia mendapat hidup lebih lama dan awet muda.

4 mekanisma utama yang dimaksudkan adalah:

·       Pertahanan Sel - Memerangi tindak balas akibat tekanan biologi  dari semasa ke semasa membawa kepada penuaan dan kerosakan sel

·       Menjana Tenaga sel - Menggalakkan biogenesis untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel. Kecekapan dan tenaga sel menurun seiring dengan peningkatan umur

·       Memperbaiki sel - Melindungi dan membaiki DNA sel yang sering diserang oleh radikal bebas setiap hari. Serangan radikal bebas ini merosakkan DNA sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan ketahanan sel.

·       Prestasi sel - Mengaktifkan pengawal selia genetik yang membantu meningkatkan prestasi sel dan melambatkan pembentukan protein AGE (advanced pglycation end products) yang boleh menyebabkan kerosakan di tahap sellular .

Nanti saya sambung lagi kelebihan Vivix dalam bab lain yer. Kali ni hanya bab kulit dan anti-aging sahaja.    
Seperti sedia maklum Vivix ni banyak kelebihan dan manfaat termasuk untuk penyakit2 kronik.

Anda berminat untuk dapatkan sebotol Vivix? boleh hubungi saya seperti di bawah yer.

#shakleeeffect
#s2uFamilies
#s2united


FREE CONSULTATION
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Salwani 
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan