Wednesday, July 16, 2014

Shaklee Sumbang Dana ke Israel?

Assalamualaikum semua....

Baru berkesempatan untuk menerangkan sedikit kekeliruan rakyat Malaysia terhadap isu ini. Saya perhatikan ramai juga yang share tentang isu yang mengatakan Shaklee ada menyumbang dana kepada Israel di laman sosial.


Ramai yang takut dan merasakan shaklee adalah produk US maka ia patut diboikot. Untuk pengetahuan, syarikat shaklee dimiliki oleh roger barnet dan beliau bukan yahudi. Dan syarikat ini milik roger, bukan milik kerajaan US. Dan shaklee tidak menyumbang kepada Israel. Tapi ada isu yang timbul iaitu kes seorang bernama Kenneseth yang menyumbang kepada Israel.

Perlu diingat Keneseth adalah seorang SID (shaklee Independant Distributor) dan dia menyumbang kepada Israel atas kapasiti sebagai individu bukan mewakili shaklee secara keseluruhannya. Maka kita tidak boleh menganggap shaklee adalah penyumbang kepada Israel. Kami para SID In shaa Allah ramai yang  menyumbang derma kepada umat islam termasuk sumbangan ke Tabung Gaza Kerana shaklee membayar bonus pada semua ahlinya dan kita boleh buat apa sahaja kerana itu adalah duit kita. Dan juga kami membayar zakat, ianya untuk umat islam maka tidak boleh dikatakan yang sumbangan itu dari Shaklee kerana ia sumbangan peribadi para SID (shaklee independant distributor).

Ini adalah jawapan rasmi dari pihak Shaklee:


Dengan adanya hitam putih dari pihak Shaklee sendiri, maka jelas yer. Untuk pengguna Shaklee tak perlu risau. Anda semua tidak menyumbang kepada pertumpahan darah Orang Islam di Palestin :)

Jom bantu :)

FREE CONSULTATION
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Salwani 
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan